Διεκδίκηση επιχορήγησης των Σχολικών Επιτροπών

Χαιρετίζουμε την πολύ  μεγάλη συμμετοχή των γονέων των περισσοτέρων σχολείων του Δήμου μας ( μέσω των ΔΣ και των εκπροσώπων της Ένωσης) που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ένωσης Γονέων και παρέστησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 20/2/2015, όπου συζητήθηκε ο  αναθεωρημένος προϋπολογισμός του Δήμου μας για το έτος 2015.

Η μαζική παρουσία σας έδωσε μεγάλη δυναμική στην παρέμβαση της ΄Ενωσης   Γονέων κατά τη συζήτηση, όπου με σαφήνεια, περιεκτικότητα και τεκμηριωμένα επιχειρήματα εξηγήσαμε την αναγκαιότητα χρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών.

Αρχικά ο Δήμαρχος κ. Χατζηδάκης ενώ συμφώνησε με τις απόψεις μας, δεσμεύτηκε για χρηματοδότηση των ΕΣΕ στην αναθεώρηση του προϋπολογισμού τον Απρίλιο  ώστε  να καλυφθούν κατά το καλύτερο δυνατό τρόπο οι μεγάλες λειτουργικές ανάγκες των σχολείων μας.

Με τη λήξη όμως της συνεδρίασης ο Δήμαρχος ανακοίνωσε την επιχορήγηση της Πρωτοβάθμιας με 30.000€ και της Δευτεροβάθμιας με 15.000€ από αυτό τον αναθεωρημένο προϋπολογισμό, για τις άμεσες ανάγκες των ΕΣΕ.

Ευχαριστούμε τον Δήμαρχο για την κατανόηση του επείγοντος αιτήματος, τους αρχηγούς των Δημοτικών παρατάξεων του Δήμου μας για τις παρεμβάσεις στήριξης της ΄Ενωσης Γονέων και  τους Δημοτικούς Συμβούλους που συντάχθηκαν μαζί μας.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που με τη δυναμική παρουσία τους  έδωσαν ώθηση στη διεκδίκηση του δίκαιου αιτήματός μας.

Καλούμε τους γονείς να συνεχίσουν να πλαισιώσουν τους Συλλόγους Γονέων των σχολείων τους και τους Συλλόγους να συνεχίσουν να στηρίζουν την ΄Ενωση,  όπως  έγινε με μεγάλη επιτυχία στο Δημοτικό Συμβούλιο. Να μην ξεχνάμε ποτέ – άλλωστε φάνηκε στην πράξη  με την επιτυχία μας – ότι “η ισχύς εν τη ενώσει”!

Συμβ-1Συμβ-2

Συμβ-3Συμβ-5

Κοπή Πρωτοχρονιάτικης πίτας

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 4 και 11 Φεβρουαρίου η κοπή της   Πρωτοχρονιάτικης πίτας της ΄Ενωσης Γονέων.

Φέτος το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να γίνουν δύο εκδηλώσεις, μία για την Πρωτοβάθμια και μία για την Δευτεροβάθμια.

Ταυτόχρονα  έγινε και συνάντηση γνωριμίας – ενημέρωση – συζήτηση με τα αντίστοιχα Διοικητικά Συμβούλια και τους εκλεγμένους εκπροσώπους των σχολείων.

Η επιτυχία και των 2 εκδηλώσεων έγκειται στο γεγονός – πέρα από την πολύ μεγάλη συμμετοχή που υπήρξε – ότι έγινε ανταλλαγή απόψεων μέσα από ένα γόνιμο και ουσιαστικό διάλογο, παράλληλα με την ενημέρωση που έγινε από το ΔΣ για τη δράση και τις διεκδικήσεις  αλλά και όλο το πλαίσιο λειτουργίας μας (Σύλλογοι, ΄Ενωση, Δήμος, Υπουργείο Παιδείας).

Πιστεύουμε ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία βοηθήθηκαν οι Σύλλογοι και έγινε περισσότερο κατανοητός ο ρόλος όλων μας.  Πιο αναλυτικά τα ζητήματα θα τεθούν στην ετήσια τακτική εκλογοαπολογιστική συνέλευση που θα ακολουθήσει.

Πίτα-2

Μία ξεχωριστή εκδήλωση

Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε μια ακόμη εκδήλωση της  ΄Ενωσης Γονέων σε συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη.  Στις 16/11 στον πολυχώρο του Δημαρχείου, σε μια κατάμεστη αίθουσα, έγινε η παρουσίαση του παιδικού βιβλίου «Τα παραμύθια του Οσελότου» από τις εκδόσεις ΟΣΕΛΟΤΟΣ. 

Η Ένωση Γονέων υλοποιώντας το στόχο που έχει θέσει για άνοιγμα στην τοπική κοινωνία, θα διοργανώσει και άλλες τέτοιες εκδηλώσεις στηρίζοντας παράλληλα κάθε δράση που στηρίζει τα γράμματα, τις τέχνες, τον πολιτισμό.   Στην εκδήλωση παρέστησαν και μίλησαν δύο από τους συγγραφείς, ενώ συμμετείχαν οι μαθητές της θεατρικής ομάδας του 3ου Δημοτικού που παρουσίασαν ένα από τα παραμύθια του βιβλίου.  Επίσης συμμετείχε η χορωδία των μαθητών του 5ου Δημοτικού.    Στο τέλος της εκδήλωσης έγινε κλήρωση ενός tablet, προσφορά από τα φροντιστήρια ΚΑΝΑΚΑΡΗ.

Η Ένωση Γονέων ευχαριστεί θερμά: την κ. Μαρία Μηλαϊτη, καθηγήτρια θεατρικής αγωγής στο 3ο Δημοτικό καθώς και την κ. Ρένα Σπάθα, μουσικό στο 5ο Δημοτικό, που αμέσως ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της  Ένωσης Γονέων και στήριξαν την εκδήλωσή μας.  Επίσης  τους μαθητές της θεατρικής ομάδας του 3ου Δημοτικού και τη χορωδία των μαθητών του 5ου Δημοτικού.

Τέλος ευχαριστούμε την υπεύθυνη της Δημοτικής βιβλιοθήκης κ. Βίκυ Ανδρικοπούλου για την άψογη συνεργασία και τη συμπόρευση που είχαμε ώστε να πραγματοποιηθεί αυτή η εκδήλωση.

SAMSUNG CAMERA PICTURESDSC02131a

DSC02136aDSC02137a

DSC02128aSAMSUNG CAMERA PICTURES

Πολυτεχνείο: 41 χρόνια μετά

17-Νοέμβρη-1973-εισβολή-του-τανκ-της-χούντας-στο-Πολυτεχνείο

(Αφιερωμένο σε όλους όσους αγωνίστηκαν για δημοκρατία και ελευθερία)

Θα κλείσω το παράθυρο (Μάνος Λοϊζος-Λευτέρης Παπαδόπουλος-Αλέκα Αλιμπέρτη )

 

Πριν από 41 χρόνια, οι εξεγερμένοι του Πολυτεχνείου αγωνίστηκαν για  την ελευθερία, τη μόρφωση, την εργασία και την αξιοπρέπεια. Πάλεψαν για την επαναφορά της Δημοκρατίας στον τόπο που τη γέννησε.

Το Νοέμβρη του ΄73 η νεολαία και σύσσωμος ο Ελληνικός λαός όρθωσαν το ανάστημά τους απέναντι στη δικτατορία των συνταγματαρχών, βροντοφωνάζοντας « Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία »  και απέδειξαν πως οι μόνοι χαμένοι αγώνες είναι αυτοί που δεν γίνονται.

Σήμερα, 41 χρόνια μετά την κορυφαία αντιδικτατορική εξέγερση , το βασικό σύνθημα της νεολαίας και του λαού για « Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία » αποκτά επίκαιρη σημασία και περιεχόμενο.

Χιλιάδες οικογένειες στερούνται το ψωμί, την κατοικία και άλλα στοιχειώδη αγαθά. Η ανεργία χτυπάει την πόρτα κάθε σπιτιού και χιλιάδες συμπολίτες μας ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.

Η δημόσια παιδεία όπως και η υγεία, ισοπεδώνονται από τα «τανκς» των μνημονίων.

Το δικαίωμα στην εργασία κουρελιάζεται, ιδίως για τους νέους. Η ανεργία, η υποαπασχόληση, η εθελοντική και απλήρωτη «εργασία» και η μετανάστευση δεν μπορεί να είναι το μέλλον της νεολαίας, το μέλλον αυτού του τόπου.

Ειδικότερα στο χώρο της παιδείας: χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, απολύσεις και διαθεσιμότητες, σχολεία χωρίς θέρμανση, μαθητές που υποσιτίζονται, ενώ η μόρφωση τείνει να γίνει προνόμιο των λίγων, με τους ταξικούς φραγμούς να εντείνονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Το λεγόμενο «Νέο Λύκειο», με προμετωπίδα την «τράπεζα θεμάτων», έχει καταστεί ένα συνεχές εξεταστικό ναρκοπέδιο που ψαλιδίζει τα όνειρα των νέων για σπουδές, τους εξωθεί στα ακριβοπληρωμένα φροντιστήρια, στην πρόωρη και φτηνή κατάρτιση των ΣΕΚ και τους καθιστά θύματα της εκμετάλλευσης μέσω της μαθητείας.

Τομείς ολόκληροι της τεχνικής εκπαίδευσης  καταργήθηκαν για να δοθούν στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί χάνουν το δικαίωμα στην εργασία με τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις και χιλιάδες νέοι στερούνται την ειδικότητα που ήθελαν να σπουδάσουν.

Έτσι λοιπόν το νόημα του Πολυτεχνείου είναι πιο επίκαιρο από ποτέ.

Απαιτεί τον αγώνα όλων μας. Να θέσουμε τα θεμέλια για μια άλλη κοινωνία, της δημοκρατίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης, της αλληλεγγύης, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, φοιτητές, εργαζόμενοι, οφείλουμε να διατηρήσουμε το πρόσωπο του Πολυτεχνείου ζωντανό, γιατί το Πολυτεχνείο δεν είναι ένα μνημείο ούτε μια μεμονωμένη ιστορική στιγμή.

Είναι η αντίσταση στον εφησυχασμό και την ενσωμάτωση, είναι η αλλαγή στον κόσμο μας.  Το Πολυτεχνείο άνοιξε δρόμους δύσκολους και αντιφατικούς που μας προκαλούν και μας περιμένουν να βαδίσουμε.

Και το ερώτημα είναι: στο επόμενο «Πολυτεχνείο», όπως κι αν το λένε, όποτε κι αν γίνει, ΕΜΕΙΣ θα είμαστε μέσα;

Ανακοίνωση για τη νέα σχολική χρονιά

Παλαιό Φάληρο 10-9-2014

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων  Παλαιού Φαλήρου εύχεται σε όλους τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς  καλή σχολική χρονιά.

Μια χρονιά που όπως πάντα ξεκινάει με πολλά προβλήματα, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων περί του αντιθέτου.

 Χιλιάδες κενά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, κάλυψη με πολύ αργούς ρυθμούς κυρίως μέσω  ΕΣΠΑ.   

Καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, ενώ παράλληλα γίνονται και συγχωνεύσεις  στα τμήματα  με αποτέλεσμα 28 και 30 μαθητές ανά τάξη.  Προβλήματα   στη μεταφορά των μαθητών –όπου απαιτείται – με πάνω από τα μισά δρομολόγια να έχουν περικοπεί.  Ραγδαία αύξηση της αποτυχίας των μαθητών στην Α΄Λυκείου, μέσω της Τράπεζας θεμάτων, δείγμα των ταξικών φραγμών που επιβάλλει το Νέο Λύκειο.Σταθερά μειωμένη η χρηματοδότηση. Πλήρης η εγκατάλειψη της σχολικής στέγης.  Ταυτόχρονα διευρύνεται το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο η οικονομική φροντίδα των σχολείων περνάει στους Δήμους.

Για να  γίνει επομένως και στην πράξη  καλή η χρονιά, απαιτείται εγρήγορση, αποφασιστικότητα, μαχητικότητα και συσπείρωση των γονέων στους Συλλόγους και την ΄Ενωση.        Δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε σταθερά να αντιστεκόμαστε στην συνεχή υποβάθμιση και τη διάλυση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας.  Για ολοήμερα με δασκάλους και ώρες  μελέτης.   Καμιά συγχώνευση σχολείων ή τμημάτων.   Δημιουργία νέων σχολικών μονάδων κυρίως στην Πρωτοβάθμια, ώστε να μην μένουν παιδιά εκτός Δημόσιου Σχολείου.  15 παιδιά ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία και 20 σε Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια. Γενναία κρατική χρηματοδότηση. Καμιά εμπορική δραστηριότητα μέσα στα σχολεία.  Αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, που σκοπό δεν έχει να κάνει τον εκπαιδευτικό καλύτερο αλλά να τον εκφοβίσει, να περικόψει δαπάνες, να κατηγοριοποιήσει και να κλείσει σχολεία.

Καλούμε και πάλι όλους τους γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς να υπερασπιστούμε το Δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων μας.

Καλούμε όλους τους γονείς να συμμετάσχουν μαζικά στις εκλογές που γίνονται φέτος στα σχολεία και να στηρίξουν δυναμικά τους Συλλόγους Γονέων.

Όλοι μαζί μπορούμε να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε μια καλύτερη Παιδεία και ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας.

 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Τα πρώτα συμπεράσματα για την τράπεζα θεμάτων

  Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκαν οι εξετάσεις 85.000 μαθητών της Α΄ τάξης των Λυκείων και των ΕΠΑΛ, για την προαγωγή τους στην επόμενη τάξη με θέματα που σε ποσοστό 50%, κληρώνονται από την περιβόητη «τράπεζα θεμάτων».

Στο κείμενο αυτό επιδιώκουμε να δώσουμε απαντήσεις στα βασικά θέματα γύρω από την τράπεζα θεμάτων. Αν και υπάρχουν δημοσιεύματα που αναφέρονται σε αποτυχία 40% των μαθητών της φετινής Α’ Λυκείου, τα τελικά επίσημα αποτελέσματα από την εφαρμογή της δεν έχουν ανακοινωθεί. Αυτό ωστόσο δεν αναιρεί καθόλου την κατεύθυνση ενός τέτοιου μέτρου. Για παράδειγμα, αν φέτος υπήρξαν εκπαιδευτικοί που βαθμολόγησαν με μεγαλύτερη επιείκεια, αυτό ακριβώς επιβεβαιώνει τις νέες απαιτήσεις που η τράπεζα θεμάτων θέτει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.

 

 

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ;

 

Πώς φτιάχτηκε – συγκεντρώθηκε το υλικό αυτό που ονομάζεται ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ; Συγκροτήθηκαν Επιστημονικές Επιτροπές που η αποζημίωση των μελών τους έγινε στη βάση του πλήθους των θεμάτων που πρότειναν για την ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ, με ενδεικτική αποζημίωση 4€ ανά θέμα.. (απόφαση 3616/10.4.2014 ΤΟΥ ΙΕΠ ΑΔΑ: ΒΙΗ2ΟΞΛΔ-ΣΚΒ ). Η απόφαση πάρθηκε μόλις 1 μήνα πριν το άνοιγμά της καθώς δεν υπήρχε μεγάλη προθυμία…

Το κόστος της Τράπεζας Θεμάτων ανέρχεται στο ποσό του 1.492.294 € και εντάσσεται στο ΕΣΠΑ – επιχειρησιακό πρόγραμμα << Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση >>. Η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ θα ισχύσει έως την 31/12/2015.(απόφαση του Υπ. Παιδείας  ΙΕΠ 2756/7.2.2014 με ΑΔΑ: ΒΙΡ29-ΕΘΘ).

Άλλη μια απόδειξη ότι χρήματα για την προώθηση των αναδιαρθρώσεων υπάρχουν, όπως άλλωστε επιβεβαιώνεται και από τα χρήματα για την αξιολόγηση, δεν υπάρχουν όμως για μόνιμους διορισμούς και σύγχρονες δημόσιες υποδομές.  

 

 

ΔΙΠΛΗ Η ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΕΤΙΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ

 

Οι φετινοί μαθητές της Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ, έφτασαν στις εξετάσεις αυτές μετά από μία χρονιά με μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς, μέσα από ένα μαραθώνιο, κυριολεκτικά, για την κάλυψη της εξεταστέας ύλης μέχρι την τελευταία στιγμή, χωρίς φυσικά δυνατότητα να την αφομοιώσουν ή να καλύψουν κενά. Π.χ. Καθηγητής Βιολογίας τοποθετήθηκε στην τάξη τέλη Φλεβάρη και του ζητήθηκε να καλύψει το 40% της ύλης μέσα σε δύο βδομάδες. Βεβαίως υπάρχουν και παιδιά σε απομακρυσμένες περιοχές που δεν έκαναν ούτε μία ώρα σε βασικά μαθήματα!

Επίσης, η «τράπεζα θεμάτων» άνοιξε μόλις τρεις μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων και περιλαμβάνει συνολικά πάνω από 9.000 θέματα! Κάνοντας πρακτικά, αδύνατο για τους μαθητές της φετινής Α’ Λυκείου να προετοιμαστούν πάνω σε αυτά.

Γι’ αυτό ακόμα και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που είναι αρμόδιο για το μέτρο, είχε προτείνει για φέτος πιλοτική εφαρμογή του.

 

 

 

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΑ ΛΑΘΗ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και μετά την έναρξη των εξετάσεων συνεχίζονταν οι αλλαγές στα θέματα που περιλαμβάνονται στην «τράπεζα». Περίπου 130 από τα θέματα των Γενικών Λυκείων έχουν αποσυρθεί από την ημέρα που δημοσιοποιήθηκε η «τράπεζα». Αυτό δείχνει αφενός την προχειρότητα και αφετέρου την πίεση που ασκήθηκε στο Υπουργείο και αναγκάστηκε να αποσύρει θέματα για να εξομαλύνει κάπως την κατάσταση.

Από δημοσιεύματα συλλέγουμε παρατηρήσεις εκπαιδευτικών ως προς τα θέματα της Τράπεζας:

Στην Άλγεβρα, υπήρχαν ασκήσεις που είναι … εκτός ύλης Α’ Λυκείου, σε ορισμένες ασκήσεις, υπήρχαν παράγραφοι της Γ’ Λυκείου! Ή χρησιμοποιούνται όροι σε εκφωνήσεις όπως «τα πάγια έξοδα της επιχείρησης;» που ο μαθητής της Α’ Λυκείου δεν γνωρίζει την οικονομική αυτή ορολογία, θα την συναντήσει στην Γ’ Λυκείου στις Αρχές Λογιστικής.

Στην Φυσική, υπάρχουν αρκετά θέματα τα οποία στηρίζονται σε εργαστηριακές ασκήσεις. Όμως, σε ελάχιστα δημόσια σχολεία γίνονται εργαστηριακές ασκήσεις και άρα σε ελάχιστα δημόσια σχολεία οι μαθητές έχουν δουλέψει σε παρόμοια ερωτήματα. Υπάρχει δε θέμα θεωρίας, που είναι εκτός διδακτέας ύλης.

Στην ΒΙΟΛΟΓΙΑ, απαιτούν συγκεκριμένες πληροφορίες από το βιβλίο, που δεν αφορούν ουσιαστικές έννοιες – λειτουργίες, αλλά σε επιμέρους- ειδικά θέματα. Αυτό όμως, έρχεται σε αντιπαράθεση με τη γενική οδηγία που προτείνει στο διδάσκοντα να μη δίνεται έμφαση στις λεπτομέρειες της δομής ή/και της λειτουργίας των επιμέρους οργάνων και συστημάτων (Α.Π. 139606/Γ2 1-10-2013). Ή σε άλλα θέματα ζητείται να παρουσιάσει ο μαθητής αναλυτικά αμιγώς ιατρικά ζητήματα. Μερικά θέματα, δε, έχουν στόχο μόνο την ψυχολογική τρομοκράτηση του μαθητή καθώς δεν εξετάζουν τίποτα, απλά προκαλούν την απορία «που το διάβασα εγώ αυτό;»

Και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό. Θέματα με ασάφειες, θέματα διαφορετικής δυσκολίας και βαρύτητας, (οι πρώτες εκτιμήσεις από εκπαιδευτικούς έκαναν λόγο για θέματα που απευθύνονται στο 25-30% των μαθητών), θέματα εκτός ύλης ή και αντίθετα στις οδηγίες που δίνονται προς τον διδάσκοντα κ.ο.κ.

 

 

 

ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ;

 

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα του υπουργείου Παιδείας για την «Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.)» είναι ότι έτσι επιτυγχάνεται όλα τα σχολεία να ολοκληρώνουν την ύλη και πρακτικά οι μαθητές όλων των σχολείων να μαθαίνουν τα ίδια πράγματα.

Κρύβει επιμελώς ότι :

1. Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την διδακτέα ύλη τον όγκο και το περιεχόμενο της στην πλειοψηφία των μαθημάτων, τη διάρθρωση του αναλυτικού προγράμματος. Έτσι, ακόμα και αν γινότανε μάθημα σε ιδανικές συνθήκες, (μικρά τμήματα, μόνιμους εκπαιδευτικούς, κ.λπ.), με μαθητές που ζουν σε «ευτυχισμένες» οικογένειες που έχουν λύσει τον βιοπορισμό τους,  η ύλη (βιβλία, μεθοδολογία) και πάλι θα δημιουργούσε απόγνωση σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, καθώς δεν συμβαδίζει με την ηλικιακή και παιδαγωγική δυνατότητα εμπέδωσής της από τους μαθητές.

2. Το ενιαίο της ύλης προϋποθέτει τα κοινά βιβλία, τα κοινά αναλυτικά προγράμματα αλλά και από την πρώτη μέρα στο σχολείο εκπαιδευτικό στη θέση του, με τα ίδια δικαιώματα που έχει ο συνάδελφος του διπλανού σχολείου. Από κει και πέρα, όμως, δεν μπορεί να αναιρεθεί από μια βαθιά ταξική Εκπαίδευση, οι διαφορετικές αφετηρίες των σχολείων και των μαθητών, αλλά και οι διαφορές από περιοχή σε περιοχή.

 Η «τράπεζα» δεν αναιρεί, αλλά αντίθετα εντείνει αυτές τις ταξικές διαφορές, βγάζει στην επιφάνεια όλες τις αμαρτίες του εκπαιδευτικού συστήματος διαχρονικά ΚΑΙ υποβαθμίζει την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Εν ολίγοις, δημιουργεί όρους τυπικής ισότητας για να ενισχυθούν ουσιαστικά οι πιο άνισοι οι όροι πρόσβασης των μαθητών στη μόρφωση. Όταν βάζουν διαφορετικές κατηγορίες μαθητών, να εξεταστούν προοπτικά στο ίδιο επίπεδο θεμάτων, τότε δημιουργείς και πιο άνισους όρους αλλά και όρους σύγκρισης. Ανοίγει ο δρόμος στη σύγκριση μαθητών, σχολείων, κλπ

 

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΝ:

 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ = ΑΞΙΟΚΡΑΤΕΙΑ και ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ;

 

Η αναγωγή της Τύχης σε παράγοντα αξιοκρατίας είναι τουλάχιστον αισχρή. Όλα είναι θέμα τύχης.

Η επιτυχία στις εξετάσεις κρίνεται από μια κλήρωση θεμάτων, αφού όλοι οι εκπαιδευτικοί μιλούν για θέματα με μεγάλη απόκλιση βαθμού δυσκολίας.

– Επίσης, οι απαντήσεις σε πολλά θέματα τύπου «πολλαπλών επιλογών» είναι θέμα τύχης! Προφανώς οι κλειστές απαντήσεις ευνοούν την τυχαία επιλογή γιατί δεν απαιτούν δημιουργική σκέψη. Όμως αυτό ίσχυε και πριν απλώς η τράπεζα θεμάτων το καθιερώνει.

– Η ύπαρξη τέτοιων ανισοτήτων έχει ήδη φέρει τα δικά της αποτελέσματα. Καθηγητές να δίνουν συμβουλές για το πώς να απαντηθούν τα θέματα, προκειμένου να διορθώσουν την αδικία που γίνεται. Αλλά μέχρι πότε θα μπορεί να γίνεται αυτό;

– Είναι σίγουρο ότι θα επαναληφθούν φαινόμενα του 1960. Τότε με ιδιωτικά σχολεία, σήμερα χάρη στην αξιολόγηση με όλα τα σχολεία όπου οι εκπαιδευτικοί θα βάζουν βροχή τα «20» προκειμένου να αποκτήσουν πελατεία! Να καταταχτούν στα «καλά, βιώσιμα» σχολεία.

 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ = ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ;

 

ΟΧΙ! Το μέτρο αυτό έχει ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο, ρίχνει ακόμα πιο πολύ τα πιο φτωχά παιδιά.

– Ο οικονομικός όλεθρος για τους γονείς και η καταστροφή της εφηβικής περιόδου των μαθητών είναι δεδομένη από την άνοδο της φροντιστηριακής δαπάνης που θα προκληθεί ακόμα και μέσα στην κρίση. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των ιδιοκτητών φροντιστηρίων, το νέο σύστημα έφερε ήδη αύξηση των εγγραφών της Α’ Λυκείου στα φροντιστήρια κατά 15% και η πλήρης εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων» στο λύκειο θα αποτελέσει «μποναμά» για την παραπαιδεία. Ήδη, τα μεγάλα φροντιστήρια αναπροσαρμόζονται. Ξεκίνησαν να λύνουν ΜΟΝΟ τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων και εντέχνως, διαδίδουν ότι οι μαθητές πρέπει εγκαίρως να ξεκινήσουν εντατικά μαθήματα, ώστε να προλάβουν να καλύψουν το μέγιστο δυνατό ποσοστό από την πληθώρα θεμάτων.

– Κάποιοι αναφερόμενοι στην παραπαιδεία  λένε ότι είναι ελληνικό φαινόμενο και οφείλεται στην εμμονή της ελληνικής οικογένειας να κάνουν τα πάντα για να στείλουν τα παιδιά τους στο πανεπιστήμιο και η λύση είναι η «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ». Πρόκειται για τρανό ψέμα! Στη Γερμανία της «ελεύθερης πρόσβασης» και του ταξικού ξεσκαρταρίσματος από την ηλικία των 10-12 ετών, υπάρχει πανγερμανικός σύνδεσμος ιδιωτικών φροντιστηρίων που λειτουργεί 30 χρόνια! Στη Γαλλία το 70% των φοιτητών της Ιατρικής του Παρισιού έχουν παρακολουθήσει φροντιστηριακά μαθήματα! Μάλιστα, μια αμερικάνικη αλυσίδα φροντιστηρίων επεκτάθηκε – χρόνια τώρα – στη γερμανική εκπαιδευτική αγορά! Για να μην ξεχάσουμε και την παλιότερη ελληνική εμπειρία, όπου δεν είχαν τέτοια μεγάλη άνθιση τα φροντιστήρια, αλλά υπήρχε ο προγυμναστής για τα τέκνα των προνομιούχων. Το φαινόμενο του φροντιστηρίου είναι λοιπόν διεθνές και δεν έχει να κάνει με τον τρόπο πρόσβασης, αλλά με τον σκοπό του σχολείου, να προετοιμάζει τους νέους ανθρώπους για να μπουν στην παραγωγική διαδικασία! 

– Όμως, το σχολείο αδυνατεί να καλύψει χωρίς ιδιαίτερη «εξωτερική» βοήθεια τους μαθητές λόγω του ίδιου του αναλυτικού προγράμματος. Δεν είναι δυνατόν από το 1998 να έχουμε τις ίδιες ώρες στα βασικά μαθήματα ενώ, η δυσκολία των ζητουμένων να έχει τριπλασιαστεί και να περιμένουμε να ανταποκριθεί το δημόσιο σχολείο.

Για να μην πούμε το πιο απλό ότι δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στα έντυπα βοηθήματα ή στο διαδίκτυο και δεν έχουν εκτυπωτή με περίσσεια «μελάνια» για να εξασκηθούν στην Τράπεζα Θεμάτων.

 

 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ = ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ;

 

Η «τράπεζα» είναι ένα μέτρο που τυποποιεί τη διαδικασία της μάθησης, στερώντας την από τους χυμούς της μόρφωσης, αφού οι μαθητές θα καταλήξουν να διαβάζουν πιο πολύ τα τυποποιημένα προς εξέταση θέματα, παρά τα βιβλία τους. Είναι η λεγόμενη Εκπαίδευση με SOS. Τα σχολικά εγχειρίδια, οι «στόχοι» του μαθήματος, ο προγραμματισμός της ύλης και η προσπάθεια πραγματικής διδασκαλίας θα πάνε στα σκουπίδια. Το μόνο για το οποίο θα ενδιαφέρονται οι μαθητές και όχι άδικα, θα είναι να τους επιλύεις τα θέματα της τράπεζας… Η παπαγαλία, δηλ. η άσκοπη αποστήθιση, θα γνωρίσουν ημέρες μεγάλης δόξας, όπως τις εποχές που ο Αρσένης έβαζε τους μαθητές να δίνουν πανελλαδικές σε 13 μαθήματα.

  Πολλές επιστημονικές έννοιες που υπάρχουν σήμερα στην διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας προϋποθέτουν μια κουλτούρα γενικότερη, από το Γυμνάσιο, που αν ο καθηγητής σταθεί, (και οφείλει να το κάνει για να αναπτύξει την κρίση του μαθητή) υπάρχει κίνδυνος να μη βγάλει την ύλη. Αν πάλι τα παρακάμψει, προκαλεί στους μαθητές απογοήτευση, σύγχυση, αποστροφή για το μάθημα. Αυτό θα διευρυνθεί με την Τράπεζα Θεμάτων.

– Σημαντικές έννοιες και δευτερεύουσες πληροφορίες γίνονται ένα πράγμα με την Τράπεζα Θεμάτων. Στην Ιστορία, π.χ. την ίδια – βαθμολογικά – αξία έχει σύμφωνα με την τράπεζα θεμάτων το να γνωρίζει ο μαθητής τα αίτια της δημιουργίας της πόλης κράτους αλλά και το να γνωρίζει ότι οι Αιγύπτιοι πήραν το άρμα από τους Υξώς.

– Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θα χάνουν όλο και περισσότερο τον παιδαγωγικό τους ρόλο και θα μετατρέπονται σε προγυμναστές εξετάσεων. Στο «νέο σχολείο» ο δάσκαλος, όλο και περισσότερο, φαντάζει περιττός. Φαντάζει περιττή δηλ. η διαπαιδαγώγηση και διδασκαλία επιστημονικών εννοιών, κατάλληλα προσαρμοσμένων σε κάθε ηλικία, σε κάθε προσωπικότητα και ψυχοσύνθεση. Αυτό είναι περιττό σε αυτή τη φάση για το σύστημα. Θα μπορούσε το σύστημα να βάλει έναν μη εκπαιδευτικό να πατήσει το κουμπί για την κλήρωση, ή να κάνει τις εξετάσεις μέσω ενός ψυχρού ηλεκτρονικού  υπολογιστή. Όσο για τη «διδασκαλία» ας είναι καλά η τεχνολογία. Λύσεις υπάρχουν: εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Είναι φθηνή και συμφέρει. Εδώ κολλάει και η ρητορεία για κατάργηση του ενός βιβλίου, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και μέσα που χαρίστηκαν γενναιόδωρα στους μαθητές επί υπουργίας Α. Σπηλιωτόπουλου. Τρέχει ήδη ένα νέο κονδύλι ΕΣΠΑ ύψους 1,5 εκ. € για αγορά laptopsγια τα σχολεία.

Όμως είναι προφανές ότι το σύστημα προτιμά από τον ψυχρό Η/Υ, έναν εκπαιδευτικό ένθερμο του ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΤΥΧΕΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ και θα πείθει τους μαθητές στις αξίες και τις αρχές αυτού του σάπιου συστήματος!

Το σχολείο (από την Γ’ Γυμνασίου και βέβαια σ’ όλο το Λύκειο) θα υποταχθεί τελικά στις πανελλαδικές εξετάσεις, ιδιαίτερα αφού ο βαθμός των τάξεων του λυκείου θα μετρά για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Ακόμα και αν το ποσοστό συμμετοχής των βαθμών από τις τρεις λυκειακές τάξεις στον τελικό βαθμό εισόδου σε ΑΕΙ-ΤΕΙ είναι μικρό.

– Η τράπεζα ερωτήσεων θα αφορά στις ενδοσχολικές, αλλά και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες έχουν αλλάξει αρκετές φορές τα τελευταία 20 χρόνια προχωρώντας από το σύστημα των Δεσμών, στους συντελεστές βαρύτητας που θα ορίζει η κάθε σχολή και θα το ζήσουμε σε 2 χρόνια, …. Οι μαθητές θα επιλέγουν εξ’ αρχής τα επιστημονικά πεδία και θα εξετάζονται σε τέσσερα αντί σε έξι μαθήματα

– Το σχολείο θα υποταχθεί όχι μόνο και όχι κυρίως στις πανελλαδικές, αλλά στη διδασκαλία θεμάτων και όχι κεφαλαίων, η διδακτική πράξη προσαρμόζεται στη μορφή ερώτηση-απάντηση και μόνο. Δεν δίνει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί η σκέψη, η φαντασία του μαθητή, κ.α.

 

ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ:

Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΟΜΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ. Υποχρηματοδότηση, συγχωνεύσεις, αντικατάσταση της βασικής γνώσεις με δεξιότητες, ψηφιακό σχολείο, παλιά και νέα βιβλία, ελλείψεις εκπαιδευτικών, κτηριακή εγκατάλειψη, αποκεντρωμένο σχολείο, αξιολόγηση. Νέα εργαλεία για την κατηγοριοποίηση των σχολείων έχουν μπει στο τραπέζι.

π.χ. με αφορμή μια έκθεση του ΙΟΒΕ (2014) και παλιότερη αντίστοιχη του ΟΟΣΑ (2013), αναζωπυρώνει η συζήτηση για τα “κουπόνια εκπαίδευσης” που θα παίρνουν οι οικογένειες και θα διαλέγουν το σχολείο της αρεσκείας τους  είτε δημόσιο, είτε ιδιωτικό (ρευστό απ’ ευθείας στους σχολάρχες). Στο όνομα πάντα του ανταγωνισμού  που πρέπει να αυξηθεί και στην εκπαίδευση για να βελτιωθεί! Και για να μην δημιουργούνται ψευδαισθήσεις ΔΕΝ θα διαλέγουν οι γονείς – μαθητές το σχολείο τους, αλλά το σχολείο τον καλό μαθητή για να ανεβάσει τα ποσοστά του και όπως δείχνει η διεθνής εμπειρία την βιωσιμότητά του ! Ειδικά στην πρώτη φάση μπορεί να δούμε και το βασίλειο του «λαδώματος» για να μπει το παιδί μας σε κάποιο σχολείο, ακόμα και σ’ αυτό της γειτονιάς του.

 

Ιδιαίτερα για το Λύκειο που στον 21Ο αιώνα μπορεί να είναι «ΝΕΟ» μπορεί να είναι «ΑΥΤΟΝΟΜΟ», «ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟ», «ΨΗΦΙΑΚΟ» αλλά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΒΑΣΙΚΟ …ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ!

Ταυτόχρονα με τη θεσμοθέτηση των εξετάσεων στην Α΄ Λυκείου αναπτύχθηκε όλο το σύγχρονο πλέγμα του ταξικού λυκείου, όπως η αλλαγή στον τρόπο που προάγονται τα παιδιά των Λυκείων.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία της ΟΛΜΕ από τα 1209 Λύκεια όλης της χώρας, όπου φαίνεται ξεκάθαρα ότι φέτος το ποσοστό των μαθητών της Α΄ Λυκείου  που απορρίπτονται ή παραπέμπονται για το Σεπτέμβριο είναι υπερ-πολλαπλάσιο σε σχέση με το 2012.  Δείτε: ΟΛΜΕ-Ενδεικτικά αποτελέσματα εξετάσεων Α΄ Λυκείου

                Το τοπίο συμπληρώνουν οι αλλαγές για την εισαγωγή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στα ΑΕΙ- ΤΕΙ. Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώσουν μόνο ένα επιστημονικό πεδίο. Ως αποτέλεσμα αριστούχοι μαθητές θα μένουν εκτός πανεπιστημίου…

 Μαζί με το πιο ταξικό και πιο αντιπαιδαγωγικό σχολείο ήρθε και η δημιουργία μίας τεχνικοεπαγγελματικής άτυπης εκπαίδευσης (ίδρυση ΣΕΚ), η οποία θα απορροφήσει όσους θα απορρίψει το εκπαιδευτικό σύστημα, όσους αποθαρρυνθούν από τη συνέχιση στη φοίτηση στο Λύκειο. Η κυβέρνηση δεν έκρυψε ότι θεωρεί πρότυπο το σκληρά ταξικό σύστημα χωρών όπου μόλις το 30% πάει λύκειο και το 70% στην τεχνική εκπαίδευση, κυρίως στα ΣΕΚ και στη συνέχεια στη μαθητεία.

  Δεν είναι τυχαίο ότι σε πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) από το 2008 (!) καταγράφεται το εξής αποκαλυπτικό: «Το σημαντικότερο στοιχείο είναι ότι ο σωστά οργανωμένος ΣΕΠ μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά στο Γυμνάσιο και να ανακόψει τη βασική επιλογή των μαθητών για το Ενιαίο Λύκειο και την αποστροφή τους για την Επαγγελματική και την Τεχνική Εκπαίδευση»! Καθόλου παράξενο, λοιπόν, που το βιβλίο του ΣΕΠ απευθύνεται στους μαθητές και τους λέει: «…θα πρέπει να είσαι έτοιμος/η για «δια-βίου μάθηση» και αυτό δεν είναι αναγκαστικά “βάσανο”, αλλά μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για προσωπική ανάπτυξη και επαγγελματική εξέλιξη»…

 

 

 Λύση στα προβλήματα της εκπαίδευσης, στη σχολική διαρροή, αλλά και στο εξεταστικό μπορεί να έρθει μόνο με τη δημιουργία Ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου γενικής μόρφωσης, που θα μορφώνει και θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή έως την ενηλικίωσή του, ώστε να μπορεί «ελεύθερα», δηλ. με κριτικό πνεύμα και γνώση των ενδιαφερόντων του, να επιλέξει αν θα συνεχίσει στην ανώτατη ή στην επαγγελματική εκπαίδευση ή αν άμεσα θα εργαστεί. Με τη συγκρότηση συστήματος δημόσιας και δωρεάν επαγγελματικής μόρφωσης μετά τη δωδεκάχρονη εκπαίδευση με κατάργηση των φτηνών υποκατάστατων της κατάρτισης (ΙΕΚ, ΚΕΚ, ΚΕΣ κλπ.) Με αναδιαμόρφωση πραγματικά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν, χωρίς διάσπαση των προπτυχιακών σπουδών σε κύκλους, «σύντομους» ή δήθεν «μεταπτυχιακούς», και κατηγοριοποίηση, πολυτυπία των ιδρυμάτων.

      Όμως η λύση στο εκπαιδευτικό πρόβλημα, σε όλες τις βαθμίδες και το εύρος του, απαιτεί ριζικές αλλαγές και στην κοινωνία. Έτσι που η κοινωνία να θέλει και να μπορεί να εξασφαλίζει σε ΟΛΟΥΣ τους νέους ανθρώπους τη γνώση και την κρίση, για να μην γίνουν οι Δούλοι του 21ου αιώνα, αλλά άνθρωποι ελεύθεροι, συνειδητοί δημιουργοί .

         Η ευθύνη, λοιπόν, του γονεϊκού κινήματος είναι να συμβάλλει, όσο περνάει από το χέρι του, να μπει φρένο στις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις, να ενώσει όλες τις λαϊκές οικογένειες στη διεκδίκηση της μόρφωσης για όλα τα παιδιά και να αναδείξει το εκπαιδευτικό ζήτημα ως παλλαϊκό ζήτημα, με το οποίο δεν ασχολούνται μόνο οι ειδικοί.

Μετά τις εκλογές

Η Ένωση Συλλογων Γονέων Παλαιού Φαλήρου συγχαίρει τον Δήμαρχο για την επανεκλογή του καθώς και όλους τους εκλεγέντες δημοτικούς συμβούλους όλων των παρατάξεων που θα αποτελέσουν το νέο Δημοτικό Συμβούλιο από την 1η Σεπτεμβρίου 2014.

Ευχόμαστε σε όλους καλή επιτυχία στο έργο τους, στον κοινό τους στόχο, που πρέπει να είναι η λειτουργία του Δήμου προς όφελος των πολιτών και η υπεράσπιση του Δημόσιου συμφέροντος, συνεπώς και των Δημόσιων σχολείων.
Ευχαριστούμε όλους τους υποψήφιους δημάρχους που απάντησαν – μέσω του ερωτηματολογίου – στις εύλογες ανησυχίες και προβληματισμούς της Ένωσης Γονέων για τα θέματα των σχολείων μας, το κτιριακό, τη συντήρηση και γενικότερα για τα θέματα της Παιδείας,  της θεσμικής λειτουργίας και της υποχρηματοδότησης των σχολείων του δήμου μας.
Μας προβληματίζει το γεγονός ότι δεν είχαμε απάντηση μόνο από το Δήμαρχο και  την πλειοψηφούσα παράταξη του δήμου μας.
Ελπίζουμε ότι το νέο Δημοτικό Συμβούλιο κι ο επανεκλεγείς Δήμαρχος θα δώσουν περισσότερη βαρύτητα στα χρονίζοντα προβλήματα των σχολείων και των παιδιών,  θα ακούν τις προτάσεις της  σχολικής κοινότητας και θα παίξουν – στο βαθμό που αναλογεί – πιο ενεργό ρόλο με στόχο την υπεράσπιση της Δημόσιας, δωρεάν Παιδείας.

Οι γονείς ρωτούν τους υποψηφίους Δημάρχους (απαντήσεις Γ. Βασιλείου)

“Μαζί για το Φάληρο” – Γιώργος Βασιλείου

Βασιλείου-1Μαζί για το Φάληρο

1.      Πάγια θέση του γονεϊκού κινήματος είναι ότι η Παιδεία θεωρείται  κοινωνικό  αγαθό και συνεπώς η δωρεάν παροχή της αποτελεί στοιχειώδη υποχρέωση της Πολιτείας. «Ούτε 1€ από την τσέπη των γονιών για λειτουργικές δαπάνες των     σχολείων».  Αυτή είναι η θέση της ΑΣΓΜΕ (Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος).

      Συμφωνείτε με την άποψη αυτή;  Και αν όχι, τι προτείνετε;

Η θέση της ΑΣΓΜΕ μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.    Η Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση είναι υποχρέωση μιας Δημοκρατικής και Αξιόπιστης Πολιτείας. Η πραγματική  παιδεία, χωρίς συνεχείς εκπτώσεις διαμορφώνει το χαρακτήρα και την εξέλιξη της κοινωνίας.

2.      Οι Σύλλογοι Γονέων διαχρονικά, αλλά ιδιαίτερα τα τελευταία     χρόνια,  έχουν υπερβεί κατά πολύ και τις αρμοδιότητές τους  αλλά και το ρόλο τους.  Αθλητικές  δραστηριότητες, σκάκι, bazaar,  μουσική, παραδοσιακοί χοροί κλπ δίνουν έσοδα στους συλλόγους με τα οποία καλύπτουν λάθη και παραλείψεις της Πολιτείας (Υπ. Παιδείας, Δήμος κλπ)

      Ποια είναι η θέση σας πάνω σ’ αυτό; 

Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων  είναι αλήθεια, ότι έχουν βοηθήσει πολύ με το έργο τους τη λειτουργία των σχολείων της πόλης μας και καλύπτουν συμπληρωματικές δραστηριότητες στο χώρο του σχολείου που θεωρούμε ότι αποτελούν υποχρέωση του Δήμου προς τους Δημότες του. Πιστεύουμε ότιτα σχολεία πρέπει να γίνουν “ανοιχτά σχολεία – πόλοι έλξης” για αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις για τους μαθητές και για τους νέους, τις απογευματινές ώρες, με την ριζική αλλαγή της συντηρητικής πολιτικής του Δήμου στο θέμα αυτό. Σ’ αυτό το σχέδιο, για να υλοποιηθεί, θα πρέπει να συνεργαστούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς. Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων με τις γνώσεις και την όρεξη που έχουν   μπορούν να καταθέτουν τις προτάσεις και τις ιδέες τους,  ώστε να συμβάλλουν ενεργά μαζί με τους αρμοδίους του Δήμου στην οργάνωση των “ανοικτών σχολείων”.

3.     Tα τελευταία 4 χρόνια η υποχρηματοδότηση  προς τις Σχολικές       Επιτροπές των Δήμων αγγίζει περίπου το 40%.  Αρκετά σχολεία δεν  μπορούν να ανταποκριθούν στοιχειωδώς στις ανάγκες τους.      Πως νομίζετε ότι μπορεί να επιλυθεί αυτό το ζήτημα;       Πως μπορεί να παρέμβει ο Δήμος;

Η Πολιτεία πρέπει και οφείλει να καλύπτει όλες της ανάγκες χρηματοδότησης των σχολείων.  Αυτό πρέπει να γίνεται κεντρικά και να συμβαδίζει με τις λειτουργικές ανάγκες της εποχής μας. Δεν είναι δυνατόν σήμερα σχολεία της πόλης μας να έχουν ελλείψεις σε βασικά πράγματα όπως φωτοτυπικά μηχανήματα, αναλώσιμη γραφική ύλη, απαρχαιωμένο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Ο Δήμος έχει υποχρέωση να βρει τρόπους επίλυσης της υποχρηματοδότησης. Σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο είχαμε συμβάλλει για να βρεθεί επί πλέον χρηματοδότηση για τα σχολεία. Η αύξηση της χρηματοδότησης των ενιαίων σχολικών επιτροπών ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά η απόφαση αυτή απορρίφτηκε από την επίτροπο. Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να επιμείνουμε σ’ αυτή την κατεύθυνση ώστε να καταφέρουμε την επιπλέον ετήσια χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από το Δήμο. Ο Δήμος  μπορεί να παρέμβει, καλύπτοντας ένα μέρος των λειτουργικών δαπανών των σχολείων που αφορούν έξοδα συντήρησης.

4.      Έχουν θέση οι επιχειρήσεις μέσα στα δημόσια σχολεία, είτε με τη    μορφή  «χορηγού»  είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο;

Η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και όχι μέσο διαφήμισης και πλουτισμού επιχειρήσεων. Κανένας χορηγός δεν έχει θέση στο Δημόσιο σχολείο. Είμαστε απόλυτα ξεκάθαροι στο θέμα αυτό.

5.      Στο Δήμο μας – στο θέμα της σχολικής στέγης – έχουμε τεράστιο πρόβλημα ειδικά στην προσχολική αγωγή. Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων εκκρεμεί για χρόνια (Κοψαχείλα, Τερψιχόρης-Πλειάδων κλπ),  ενώ οι διαδικασίες για τα δεσμευμένα οικόπεδα και κτήρια δεν έχουν προχωρήσει.  Επίσης η ίδρυση του 5ου Λυκείου στην Αγία Βαρβάρα έχει βαλτώσει.

          Ποια είναι η θέση του συνδυασμού σας; 

          Τι προτίθεστε να κάνετε, εφόσον αύριο έχετε τα ηνία του Δήμου;

Η Δημοτική Αρχή Χατζηδάκη τα 12 τελευταία χρόνια δεν έχει κάνει τίποτα για τη σχολική στέγη, ενώ οι ανάγκες είναι αυξημένες, ιδιαίτερα για βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς. Βλέπετε, τα σχολεία δεν αποτελούν έργα βιτρίνας!

 Έχουμε δηλώσει ότι η Παιδεία είναι προτεραιότητά μας. Η ίδρυση των σχολείων που απαιτούνται ( Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) για να καλύψουν όλες τις ανάγκες των Φαληριωτών είναι δέσμευσή μας. Και ακόμα η Δημοτική Αρχή έχει υποχρέωση να μη δεχτεί καμιά συνένωση σχολείων στο Δήμο μας, όπως και ότι όλοι οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν  να βρουν θέση στα σχολεία της γειτονιάς τους. 

6.      Εικόνες  που έχουμε  από κακοσυντηρημένα  σχολεία του Δήμου μας  και τάξεις που εκκενώθηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς λόγω ακαταλληλότητας ως προς την ασφάλεια των μαθητών,    δεν μας τιμούν  ούτε  σαν  Δήμο ούτε  σαν επίπεδο πολιτισμού.

    Ποια είναι η θέση σας στο ζήτημα της συντήρησης των σχολείων;

    Πως μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση;  Πως μπορούν τα σχολεία μας να γίνουν πιο «ανθρώπινα» (πράσινο, αθλητικές υποδομές κλπ) ;

Αποτελεί βασική θέση του συνδυασμού μας η ενίσχυση της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου με προσωπικό, που θα καλύπτει όλα τα έργα συντήρησης των κτιρίων και των υποδομών του Δήμου. Θεωρούμε ότι κάθε χρόνο, θα πρέπει να υπάρχει σχέδιο συντήρησης των σχολείων της πόλης μας, που θα υλοποιείται τις χρονικές περιόδους που τα σχολεία είναι κλειστά λόγω διακοπών. Αυτό το χρονοδιάγραμμα πρέπει να τηρείται σταθερά σ’ όλη τη διάρκεια της θητείας της Δημοτικής Αρχής και όχι δυο-τρεις μήνες πριν τις εκλογές για έργα πρόσκαιρου εντυπωσιασμού.

Η συντήρηση των σχολείων είναι αποκλειστική ευθύνη του Δήμου

7.      Με την απόλυση των σχολικών φυλάκων, παρουσιάστηκαν αρκετά προβλήματα κυρίως στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας  (εξωσχολικοί, ανεξέλεγκτη είσοδος-έξοδος, και κάποια  κρούσματα βίας ).

   Πως τοποθετείστε σ΄αυτό;  Πως μπορεί να επιλυθεί;

Οι σχολικοί φύλακες είναι απαραίτητοι για τη σωστή λειτουργία των σχολείων, την αποτροπή ζημιών αλλά και την περιφρούρηση του χώρου και των παιδιών μας. Θεωρούμε ότι όχι μόνο τα σχολεία δεν πρέπει να μένουν αφύλακτα, αλλά και ότι ο ρόλος τους πρέπει να αναβαθμιστεί με την ανάληψη περισσότερων καθηκόντων. Για τη λειτουργία των “ανοικτών σχολείων – πόλων έλξης ” που εδώ και καιρό έχουμε προτείνει στο πρόγραμμά μας, οι σχολικοί φύλακες είναι απολύτως απαραίτητοι. Με συντονισμένες προσπάθειες όλων των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης και πιέσεις, πρέπει να βρούμε λύση στο πρόβλημα φύλαξης των σχολείων μας.

8.      Ως γονείς θεωρούμε ότι τα σχολεία πρέπει να  είναι ανοιχτά στην τοπική κοινωνία,  ανοιχτά μετά τη λήξη του ωραρίου, με την παραχώρηση των χώρων σε μαθητές αλλά και γονείς για πολιτιστικές-αθλητικές δραστηριότητες κλπ.

      Συμφωνείτε;   Αν ναι, τι θα κάνετε για να το υλοποιήσετε;

 Οι γειτονιές του Φαλήρου πρέπει να ζωντανέψουν!  Γιατί η γειτονιά, αποτελεί  μονάδα ”κοινωνικού χώρου” της πόλης. Τα σχολεία, αλλά και τα Πολιτιστικά Κέντρα,  θα αποτελέσουν τους πόλους έλξης των συμπολιτών μας όλων των ηλικιών. Θα καταβάλουμε συντονισμένες προσπάθειες για υλοποιήσουμε εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες σ’ αυτούς τους χώρους.

9.      Η οικονομική κρίση στη χώρα μας  έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της και   μέσα  στα σχολεία.  Υπάρχουν μαθητές που  κυριολεκτικά συντηρούνται από τους Συλλόγους Γονέων και φιλανθρωπίες.

Ανεξάρτητα από τις άλλες δομές κοινωνικής αλληλεγγύης του  Δήμου, τι μέτρα κοινωνικής πολιτικής προτείνετε να ληφθούν μέσα στα σχολεία ώστε να περιορίσουμε  αυτή την κατάσταση;

Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι σ’ ένα Δήμο με  “πολυδιαφημιζόμενα πλεονάσματα”, θα υπάρχουν υποσιτιζόμενοι μαθητές στα σχολεία της πόλης μας.

Ο Δήμος πρέπει άμεσα να χρησιμοποιήσει ένα μέρος των πλεονασμάτων του για κοινωνικές παροχές σε ευαίσθητες ομάδες. Και τα παιδιά έχουν προτεραιότητα.

Προτείνουμε:

Καθημερινή σίτιση μαθητών με τη διακριτική συνεργασία Δήμου-Σχολικής Κοινότητας και σχολικών κυλικείων.

Ιατροφαρμακευτική κάλυψη των μαθητών και των οικογενειών τους μέσω προγραμμάτων του Δήμου.

Λειτουργία του προγράμματος “Ενισχυτικά μαθήματα Αλληλεγγύης ” που θα βοηθά και θα στηρίζει τους οικονομικά αδύναμους μαθητές των σχολείων της πόλης μας.

10. Το τελευταίο διάστημα πολλά ακούγονται για κατάργηση των  ειδικών σχολείων ( μουσικά, διαπολιτισμικά κλπ).         Ποια είναι η θέση σας; 

Ανεξάρτητα με την όποια απόφαση παρθεί σε επίπεδο εκτός  Δήμου (Υπουργείο, Περιφέρεια)  πιστεύετε ότι πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί το Δημοτικό  Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που υπάρχει στο Παλαιό Φάληρο;

Έχουμε ήδη πει ότι κανένα σχολείο δεν πρέπει να κλείσει στο Δήμο μας. Τα “ειδικά Σχολεία” ( μουσικά, αθλητικά κλπ ) είναι η συνεισφορά της Πολιτείας στους πολίτες της για να έχουν πρόσβαση στη γνώση ανάλογα με τα ταλέντα και τα ενδιαφέροντά τους. Θα πρέπει λοιπόν να επιδιώξουμε τη συνέχιση της λειτουργίας τους.

Με βάση την παραπάνω θέση μας λέμε όχι στο κλείσιμο του Δημοτικού  Σχολείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που υπάρχει στο Παλαιό Φάληρο. Το σχολείο αυτό απευθύνεται σε παιδιά μεταναστών αλλά και σε παιδιά “μικτών” οικογενειών που τα βοηθά να μορφωθούν, να προοδεύσουν, να συνυπάρξουν και να κοινωνικοποιηθούν σεβόμενα τη διαφορετικότητα των πολιτισμών και τις ανάγκες τους. Γιατί αυτά τα παιδιά δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στη γνώση; 

11. Η ΄Ενωσή μας προσβλέπει σε μια πιο ουσιαστική συνεργασία με το Δήμο, τον Αντιδήμαρχο και το τμήμα Παιδείας καθώς και τις  Σχολικές Επιτροπές. Στα πλαίσια αυτά  η Ένωσή μας προτίθεται να ζητήσει εκ νέου την παραχώρηση χώρου για τη στέγασή της  όπως προβλέπεται και ισχύει σε όλους τους άλλους Δήμους.

Ποια  η θέση σας επ’ αυτού;

Η Δημοτική Αρχή της πόλης μας πρέπει να μάθει να συνεργάζεται με όλους τους φορείς που εθελοντικά προσφέρουν στο Δήμο και να τους εξασφαλίζει τις συνθήκες σωστής συνεργασίας. Τα Δημοτικά Γραφεία δεν ανήκουν στην εκάστοτε Δημοτική Αρχή αλλά στους Πολίτες του Δήμου. Τελειώνοντας θα θέλαμε να σας πούμε για μια ακόμα φορά ότι:

Ο Πολιτισμός και η Παιδεία αποτελούν τους κατευθυντήριους άξονες του προγράμματός μας, γιατί θεωρούμε ότι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά μιας σύγχρονης και ανθρώπινης πόλης αλλά και ανθρώπινη έκφραση και δημιουργία.

Ο Πολιτισμός και η Παιδεία δίνουν πραγματικά εφόδια στους πολίτες για να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους και να δημιουργήσουν την πόλη που αυτοί θέλουν.