Οι γονείς ρωτούν τους υποψηφίους Δημάρχους (απαντήσεις Γ. Βασιλείου)

“Μαζί για το Φάληρο” – Γιώργος Βασιλείου

Βασιλείου-1Μαζί για το Φάληρο

1.      Πάγια θέση του γονεϊκού κινήματος είναι ότι η Παιδεία θεωρείται  κοινωνικό  αγαθό και συνεπώς η δωρεάν παροχή της αποτελεί στοιχειώδη υποχρέωση της Πολιτείας. «Ούτε 1€ από την τσέπη των γονιών για λειτουργικές δαπάνες των     σχολείων».  Αυτή είναι η θέση της ΑΣΓΜΕ (Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος).

      Συμφωνείτε με την άποψη αυτή;  Και αν όχι, τι προτείνετε;

Η θέση της ΑΣΓΜΕ μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.    Η Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση είναι υποχρέωση μιας Δημοκρατικής και Αξιόπιστης Πολιτείας. Η πραγματική  παιδεία, χωρίς συνεχείς εκπτώσεις διαμορφώνει το χαρακτήρα και την εξέλιξη της κοινωνίας.

2.      Οι Σύλλογοι Γονέων διαχρονικά, αλλά ιδιαίτερα τα τελευταία     χρόνια,  έχουν υπερβεί κατά πολύ και τις αρμοδιότητές τους  αλλά και το ρόλο τους.  Αθλητικές  δραστηριότητες, σκάκι, bazaar,  μουσική, παραδοσιακοί χοροί κλπ δίνουν έσοδα στους συλλόγους με τα οποία καλύπτουν λάθη και παραλείψεις της Πολιτείας (Υπ. Παιδείας, Δήμος κλπ)

      Ποια είναι η θέση σας πάνω σ’ αυτό; 

Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων  είναι αλήθεια, ότι έχουν βοηθήσει πολύ με το έργο τους τη λειτουργία των σχολείων της πόλης μας και καλύπτουν συμπληρωματικές δραστηριότητες στο χώρο του σχολείου που θεωρούμε ότι αποτελούν υποχρέωση του Δήμου προς τους Δημότες του. Πιστεύουμε ότιτα σχολεία πρέπει να γίνουν “ανοιχτά σχολεία – πόλοι έλξης” για αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις για τους μαθητές και για τους νέους, τις απογευματινές ώρες, με την ριζική αλλαγή της συντηρητικής πολιτικής του Δήμου στο θέμα αυτό. Σ’ αυτό το σχέδιο, για να υλοποιηθεί, θα πρέπει να συνεργαστούν όλοι οι αρμόδιοι φορείς. Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων με τις γνώσεις και την όρεξη που έχουν   μπορούν να καταθέτουν τις προτάσεις και τις ιδέες τους,  ώστε να συμβάλλουν ενεργά μαζί με τους αρμοδίους του Δήμου στην οργάνωση των “ανοικτών σχολείων”.

3.     Tα τελευταία 4 χρόνια η υποχρηματοδότηση  προς τις Σχολικές       Επιτροπές των Δήμων αγγίζει περίπου το 40%.  Αρκετά σχολεία δεν  μπορούν να ανταποκριθούν στοιχειωδώς στις ανάγκες τους.      Πως νομίζετε ότι μπορεί να επιλυθεί αυτό το ζήτημα;       Πως μπορεί να παρέμβει ο Δήμος;

Η Πολιτεία πρέπει και οφείλει να καλύπτει όλες της ανάγκες χρηματοδότησης των σχολείων.  Αυτό πρέπει να γίνεται κεντρικά και να συμβαδίζει με τις λειτουργικές ανάγκες της εποχής μας. Δεν είναι δυνατόν σήμερα σχολεία της πόλης μας να έχουν ελλείψεις σε βασικά πράγματα όπως φωτοτυπικά μηχανήματα, αναλώσιμη γραφική ύλη, απαρχαιωμένο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Ο Δήμος έχει υποχρέωση να βρει τρόπους επίλυσης της υποχρηματοδότησης. Σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο είχαμε συμβάλλει για να βρεθεί επί πλέον χρηματοδότηση για τα σχολεία. Η αύξηση της χρηματοδότησης των ενιαίων σχολικών επιτροπών ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο αλλά η απόφαση αυτή απορρίφτηκε από την επίτροπο. Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να επιμείνουμε σ’ αυτή την κατεύθυνση ώστε να καταφέρουμε την επιπλέον ετήσια χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από το Δήμο. Ο Δήμος  μπορεί να παρέμβει, καλύπτοντας ένα μέρος των λειτουργικών δαπανών των σχολείων που αφορούν έξοδα συντήρησης.

4.      Έχουν θέση οι επιχειρήσεις μέσα στα δημόσια σχολεία, είτε με τη    μορφή  «χορηγού»  είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο;

Η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και όχι μέσο διαφήμισης και πλουτισμού επιχειρήσεων. Κανένας χορηγός δεν έχει θέση στο Δημόσιο σχολείο. Είμαστε απόλυτα ξεκάθαροι στο θέμα αυτό.

5.      Στο Δήμο μας – στο θέμα της σχολικής στέγης – έχουμε τεράστιο πρόβλημα ειδικά στην προσχολική αγωγή. Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων εκκρεμεί για χρόνια (Κοψαχείλα, Τερψιχόρης-Πλειάδων κλπ),  ενώ οι διαδικασίες για τα δεσμευμένα οικόπεδα και κτήρια δεν έχουν προχωρήσει.  Επίσης η ίδρυση του 5ου Λυκείου στην Αγία Βαρβάρα έχει βαλτώσει.

          Ποια είναι η θέση του συνδυασμού σας; 

          Τι προτίθεστε να κάνετε, εφόσον αύριο έχετε τα ηνία του Δήμου;

Η Δημοτική Αρχή Χατζηδάκη τα 12 τελευταία χρόνια δεν έχει κάνει τίποτα για τη σχολική στέγη, ενώ οι ανάγκες είναι αυξημένες, ιδιαίτερα για βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς. Βλέπετε, τα σχολεία δεν αποτελούν έργα βιτρίνας!

 Έχουμε δηλώσει ότι η Παιδεία είναι προτεραιότητά μας. Η ίδρυση των σχολείων που απαιτούνται ( Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) για να καλύψουν όλες τις ανάγκες των Φαληριωτών είναι δέσμευσή μας. Και ακόμα η Δημοτική Αρχή έχει υποχρέωση να μη δεχτεί καμιά συνένωση σχολείων στο Δήμο μας, όπως και ότι όλοι οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν  να βρουν θέση στα σχολεία της γειτονιάς τους. 

6.      Εικόνες  που έχουμε  από κακοσυντηρημένα  σχολεία του Δήμου μας  και τάξεις που εκκενώθηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς λόγω ακαταλληλότητας ως προς την ασφάλεια των μαθητών,    δεν μας τιμούν  ούτε  σαν  Δήμο ούτε  σαν επίπεδο πολιτισμού.

    Ποια είναι η θέση σας στο ζήτημα της συντήρησης των σχολείων;

    Πως μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση;  Πως μπορούν τα σχολεία μας να γίνουν πιο «ανθρώπινα» (πράσινο, αθλητικές υποδομές κλπ) ;

Αποτελεί βασική θέση του συνδυασμού μας η ενίσχυση της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου με προσωπικό, που θα καλύπτει όλα τα έργα συντήρησης των κτιρίων και των υποδομών του Δήμου. Θεωρούμε ότι κάθε χρόνο, θα πρέπει να υπάρχει σχέδιο συντήρησης των σχολείων της πόλης μας, που θα υλοποιείται τις χρονικές περιόδους που τα σχολεία είναι κλειστά λόγω διακοπών. Αυτό το χρονοδιάγραμμα πρέπει να τηρείται σταθερά σ’ όλη τη διάρκεια της θητείας της Δημοτικής Αρχής και όχι δυο-τρεις μήνες πριν τις εκλογές για έργα πρόσκαιρου εντυπωσιασμού.

Η συντήρηση των σχολείων είναι αποκλειστική ευθύνη του Δήμου

7.      Με την απόλυση των σχολικών φυλάκων, παρουσιάστηκαν αρκετά προβλήματα κυρίως στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας  (εξωσχολικοί, ανεξέλεγκτη είσοδος-έξοδος, και κάποια  κρούσματα βίας ).

   Πως τοποθετείστε σ΄αυτό;  Πως μπορεί να επιλυθεί;

Οι σχολικοί φύλακες είναι απαραίτητοι για τη σωστή λειτουργία των σχολείων, την αποτροπή ζημιών αλλά και την περιφρούρηση του χώρου και των παιδιών μας. Θεωρούμε ότι όχι μόνο τα σχολεία δεν πρέπει να μένουν αφύλακτα, αλλά και ότι ο ρόλος τους πρέπει να αναβαθμιστεί με την ανάληψη περισσότερων καθηκόντων. Για τη λειτουργία των “ανοικτών σχολείων – πόλων έλξης ” που εδώ και καιρό έχουμε προτείνει στο πρόγραμμά μας, οι σχολικοί φύλακες είναι απολύτως απαραίτητοι. Με συντονισμένες προσπάθειες όλων των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης και πιέσεις, πρέπει να βρούμε λύση στο πρόβλημα φύλαξης των σχολείων μας.

8.      Ως γονείς θεωρούμε ότι τα σχολεία πρέπει να  είναι ανοιχτά στην τοπική κοινωνία,  ανοιχτά μετά τη λήξη του ωραρίου, με την παραχώρηση των χώρων σε μαθητές αλλά και γονείς για πολιτιστικές-αθλητικές δραστηριότητες κλπ.

      Συμφωνείτε;   Αν ναι, τι θα κάνετε για να το υλοποιήσετε;

 Οι γειτονιές του Φαλήρου πρέπει να ζωντανέψουν!  Γιατί η γειτονιά, αποτελεί  μονάδα ”κοινωνικού χώρου” της πόλης. Τα σχολεία, αλλά και τα Πολιτιστικά Κέντρα,  θα αποτελέσουν τους πόλους έλξης των συμπολιτών μας όλων των ηλικιών. Θα καταβάλουμε συντονισμένες προσπάθειες για υλοποιήσουμε εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες σ’ αυτούς τους χώρους.

9.      Η οικονομική κρίση στη χώρα μας  έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της και   μέσα  στα σχολεία.  Υπάρχουν μαθητές που  κυριολεκτικά συντηρούνται από τους Συλλόγους Γονέων και φιλανθρωπίες.

Ανεξάρτητα από τις άλλες δομές κοινωνικής αλληλεγγύης του  Δήμου, τι μέτρα κοινωνικής πολιτικής προτείνετε να ληφθούν μέσα στα σχολεία ώστε να περιορίσουμε  αυτή την κατάσταση;

Δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι σ’ ένα Δήμο με  “πολυδιαφημιζόμενα πλεονάσματα”, θα υπάρχουν υποσιτιζόμενοι μαθητές στα σχολεία της πόλης μας.

Ο Δήμος πρέπει άμεσα να χρησιμοποιήσει ένα μέρος των πλεονασμάτων του για κοινωνικές παροχές σε ευαίσθητες ομάδες. Και τα παιδιά έχουν προτεραιότητα.

Προτείνουμε:

Καθημερινή σίτιση μαθητών με τη διακριτική συνεργασία Δήμου-Σχολικής Κοινότητας και σχολικών κυλικείων.

Ιατροφαρμακευτική κάλυψη των μαθητών και των οικογενειών τους μέσω προγραμμάτων του Δήμου.

Λειτουργία του προγράμματος “Ενισχυτικά μαθήματα Αλληλεγγύης ” που θα βοηθά και θα στηρίζει τους οικονομικά αδύναμους μαθητές των σχολείων της πόλης μας.

10. Το τελευταίο διάστημα πολλά ακούγονται για κατάργηση των  ειδικών σχολείων ( μουσικά, διαπολιτισμικά κλπ).         Ποια είναι η θέση σας; 

Ανεξάρτητα με την όποια απόφαση παρθεί σε επίπεδο εκτός  Δήμου (Υπουργείο, Περιφέρεια)  πιστεύετε ότι πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί το Δημοτικό  Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που υπάρχει στο Παλαιό Φάληρο;

Έχουμε ήδη πει ότι κανένα σχολείο δεν πρέπει να κλείσει στο Δήμο μας. Τα “ειδικά Σχολεία” ( μουσικά, αθλητικά κλπ ) είναι η συνεισφορά της Πολιτείας στους πολίτες της για να έχουν πρόσβαση στη γνώση ανάλογα με τα ταλέντα και τα ενδιαφέροντά τους. Θα πρέπει λοιπόν να επιδιώξουμε τη συνέχιση της λειτουργίας τους.

Με βάση την παραπάνω θέση μας λέμε όχι στο κλείσιμο του Δημοτικού  Σχολείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που υπάρχει στο Παλαιό Φάληρο. Το σχολείο αυτό απευθύνεται σε παιδιά μεταναστών αλλά και σε παιδιά “μικτών” οικογενειών που τα βοηθά να μορφωθούν, να προοδεύσουν, να συνυπάρξουν και να κοινωνικοποιηθούν σεβόμενα τη διαφορετικότητα των πολιτισμών και τις ανάγκες τους. Γιατί αυτά τα παιδιά δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση στη γνώση; 

11. Η ΄Ενωσή μας προσβλέπει σε μια πιο ουσιαστική συνεργασία με το Δήμο, τον Αντιδήμαρχο και το τμήμα Παιδείας καθώς και τις  Σχολικές Επιτροπές. Στα πλαίσια αυτά  η Ένωσή μας προτίθεται να ζητήσει εκ νέου την παραχώρηση χώρου για τη στέγασή της  όπως προβλέπεται και ισχύει σε όλους τους άλλους Δήμους.

Ποια  η θέση σας επ’ αυτού;

Η Δημοτική Αρχή της πόλης μας πρέπει να μάθει να συνεργάζεται με όλους τους φορείς που εθελοντικά προσφέρουν στο Δήμο και να τους εξασφαλίζει τις συνθήκες σωστής συνεργασίας. Τα Δημοτικά Γραφεία δεν ανήκουν στην εκάστοτε Δημοτική Αρχή αλλά στους Πολίτες του Δήμου. Τελειώνοντας θα θέλαμε να σας πούμε για μια ακόμα φορά ότι:

Ο Πολιτισμός και η Παιδεία αποτελούν τους κατευθυντήριους άξονες του προγράμματός μας, γιατί θεωρούμε ότι αποτελούν τη ραχοκοκαλιά μιας σύγχρονης και ανθρώπινης πόλης αλλά και ανθρώπινη έκφραση και δημιουργία.

Ο Πολιτισμός και η Παιδεία δίνουν πραγματικά εφόδια στους πολίτες για να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους και να δημιουργήσουν την πόλη που αυτοί θέλουν. 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *