Τι ανακοίνωσε ο Κ. Αρβανιτόπουλος για Πανελλαδικές, Τράπεζα Θεμάτων, Βαθμολογία, εκπαιδευτικούς

Πολύς θόρυβος γίνεται αυτές τις ημέρες σχετικά με το εάν θα ισχύσει τελικώς ή όχι το «νέο λύκειο» για την φετινή Α’ τάξη του λυκείου. Ο μηχανισμός του υπουργείου φέρεται να είναι ανέτοιμος για κάτι τέτοιο, κι όλοι θεωρούν ότι ίσως υπάρξει πιλοτική και όχι κανονική εφαρμογή του νέου συστήματος. Τι απαντάτε σε αυτό;

«Φυσικά και θα ισχύσει. Οπως έχω δηλώσει, ο Νόμος 4186/13 για το Γενικό Λύκειο, το Επαγγελματικό Λύκειο και τις Δομές Κατάρτισης, εφαρμόζεται ήδη και θα εφαρμοστεί πλήρως, σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, και γι’ αυτό δουλεύουμε νυχθημερόν».

Προλαβαίνει να συσταθεί η Τράπεζα Θεμάτων και ο Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που είναι απαραίτητα όργανα, για την εφαρμογή του νέου θεσμού;

«Στόχος της Τράπεζας Θεμάτων που θα συσταθεί είναι να εξαντλούν όλοι οι εκπαιδευτικοί τη διδακτέα ύλη, ώστε να μην υπάρχουν μαθησιακά κενά και ανισότητες στα παιδιά. Γιατί η τυχαιότητα των μισών θεμάτων που θα είναι υποχρεωμένος να αντλήσει ο καθηγητής την ημέρα των προαγωγικών εξετάσεων από την Τράπεζα Θεμάτων αποκλείει την πιθανότητα της μη κάλυψης της ύλης. Επιπλέον, όλος ο διοικητικός μηχανισμός, από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων έως και τα Βαθμολογικά και Εξεταστικά Κέντρα, που υλοποιεί εδώ και χρόνια τις αδιάβλητες πανελλαδικές εξετάσεις, παραμένει σε δομή και διαδικασίες ο ίδιος».

Και τι αλλάζει;

«Ο συντονισμός και ο έλεγχος των διαδικασιών. Αντί του εκάστοτε γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας -πολιτικού προσώπου δηλαδή- την ευθύνη του συντονισμού και του ελέγχου αναλαμβάνει μια Ανεξάρτητη Αρχή».

Και δεν θα αιφνιδιαστούν οι μαθητές με τον νέο τρόπο εξέτασης;

«Κατ’ αρχάς δεν αλλάζει τίποτα στις Πανελλαδικές και φέτος και του χρόνου. Οι αλλαγές, συνολικά, εφαρμόζονται από τη φετινή Α’ λυκείου. Αλλά και γι’ αυτούς η Τράπεζα Θεμάτων, η πρώτη ουσιαστική αλλαγή που τους αγγίζει, δεν φέρνει τα πάνω-κάτω. Απλώς τα μισά θέματα τα αντλεί από την Τράπεζα Θεμάτων ο καθηγητής τους, που έχει και την ευθύνη της βαθμολόγησης όλων των θεμάτων».

Ο βαθμός της φετινής Α’ λυκείου θα συνυπολογιστεί για την εισαγωγή των μαθητών που φοιτούν φέτος σε αυτήν την τάξη στα ΑΕΙ-ΤΕΙ;

«Η εισαγωγή του φετινού μαθητή της Α’ Λυκείου στο πανεπιστήμιο θα εξαρτηθεί 80% από το πώς θα γράψει στα τέσσερα μαθήματα που θα εξεταστεί. Το υπόλοιπο 20% θα εξαρτηθεί από τον μέσο όρο της βαθμολογίας του στα τρία χρόνια του Λυκείου, ο οποίος αντικειμενικοποιείται από την Τράπεζα Θεμάτων».

Αρνητικά υποδέχτηκαν οι ενώσεις δασκάλων, καθηγητών και γονιών την ιδέα περί «λευκής εβδομάδος». Σε μια τέτοια περίοδο που οι μαθητές σε πολλά σχολεία δεν έχουν καν θέρμανση, πώς σκεφθήκατε ότι έχουν ανάγκη ή μπορούν να πληρώσουν οι γονείς τους… έξοδα για χειμερινές διακοπές;

«Εμείς μελετάμε επιμήκυνση του διδακτικού έτους, που είναι ίσως το μικρότερο σε όλη την Ευρώπη και εντατικοποίηση των σπουδών. Σε αυτό το πλαίσιο μπορούμε να εντάξουμε δύο ημέρες ανάπαυλας, μεταξύ Χριστουγέννων και Πάσχα, που σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία και τον συντονισμό του υπουργείου Τουρισμού θα οδηγήσουν σε δράσεις με αναπτυξιακά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά κριτήρια».

Τα πνεύματα στα πανεπιστήμια έχουν ηρεμήσει πλήρως; Θα παραταθούν τελικώς τα μαθήματα σε κάποια από αυτά ή όχι;

«Ολα τα πανεπιστήμια της χώρας λειτούργησαν κανονικά από την αρχή της χρονιάς, εκτός από το Καποδιστριακό και κάποια Τμήματα του ΕΜΠ. Οπου χάθηκαν μαθήματα, θα αναπληρωθούν, προκειμένου να συμπληρωθούν οι απαραίτητες διδακτικές ώρες, ακόμη και αν χρειαστεί να γίνουν μαθήματα και τον Αύγουστο».

Με τους διοικητικούς υπαλλήλους έληξε το θέμα οριστικά; Πόσοι βγήκαν τελικά σε διαθεσιμότητα;

«1.165 διοικητικοί και 1.870 εκπαιδευτικοί. Εχουμε ήδη επανατοποθετήσει 1.404 εκπαιδευτικούς και με ενδο-ιδρυματική και δια-ιδρυματική κινητικότητα προχωρούμε για τους υπόλοιπους, εκεί που χρειάζεται».

Παρά ταύτα παρατηρείται μια σύγκρουση Πρυτανικών Αρχών και Συμβουλίων Ιδρυμάτων.

«Τα Ιδρύματα είναι πλέον μεγάλοι Οργανισμοί υψηλών απαιτήσεων. Αυτό επιβάλλει σύγχρονη οργάνωση του οικονομικού και διοικητικού μάνατζμεντ, χρηστή και αποτελεσματική διοίκηση και πρωτίστως άρτια ακαδημαϊκή λειτουργία. Ολοι έχουν ρόλο, λόγο και αρμοδιότητες. Ας τις ασκήσουν και χρόνο με τον χρόνο θα αξιολογήσουμε εάν χρειάζονται βελτιώσεις».

Εχετε υποστηρίξει ότι ο «μεγάλος ασθενής» ήταν η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Μελετάτε κάτι γι΄ αυτό;

«Δημιουργήσαμε νέους προσανατολισμούς για τη Νέα Γενιά. Με το νέο Επαγγελματικό Λύκειο, με τον θεσμό της “Μαθητείας”, με τα Δημόσια ΙΕΚ, με την Ιδρυση των ΣΕΚ, με το Σχέδιο Νόμου για την Ερευνα και την Τεχνολογία και το Εθνικό Σχέδιο για τη Μαθητεία 2014-2020, διαμορφώνουμε τις συνθήκες ενός αναπτυξιακού ανταγωνιστικού ανθρώπινου δυναμικού σε Ελλάδα και Ευρώπη».

Από το “ΕΘΝΟΣ της Κυριακής”  19/1/2013

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *