Άνοιγμα των σχολείων σημαίνει ότι ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΗΘΟΥΝ
ΟΛΟΙ ΟΙ ΟΡΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – ΥΓΙΕΙΝΗΣ και ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Από την πρώτη στιγμή της πανδημίας και πριν ακόμα κλείσουν τα σχολεία, ως ΑΣΓΜΕ πήραμε πρωτοβουλίες για την προστασία της δημόσιας υγείας, των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της μείωσης του κινδύνου της διασποράς του ιού στην κοινότητα.
Μια μέρα πριν κλείσουν τα σχολεία, ως ΑΣΓΜΕ συναντηθήκαμε με τη ΓΓ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ και θέσαμε τα αιτήματα μας (μέσα ατομικής υγιεινής με ευθύνη του κράτους σε όλα τα σχολεία, διορισμός μόνιμου προσωπικού καθαριότητας και αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, τακτές απολυμάνσεις των σχολείων, πλήρης αποζημίωση όλων των γονιών για τις σχολικές εκδρομές που ακυρώθηκαν, κ.α.). Τα αιτήματα μας αυτά παραμένουν εξίσου επίκαιρα και χρήζουν άμεσης ικανοποίησης με ευθύνη του Υπουργείου πριν φτάσουν ξανά οι μαθητές στις τάξεις.
Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας μας προβληματίζουν και οι ανησυχίες μας είναι πολλές γιατί βιώνουμε τα προβλήματα των σχολείων: έλλειψη καθαριότητας, ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές, εκπαιδευτικά κενά.
Τώρα είναι η ώρα οι Σύλλογοι Γονέων, τα ΔΣ των Ενώσεων και των Ομοσπονδιών να μπούμε μπροστά και να διεκδικήσουμε. Είμαστε το “μάτι” των γονιών σε κάθε σχολείο:
- ελέγχουμε τους όρους λειτουργίας των σχολείων και πως υλοποιούνται τα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο
- ζητάμε συναντήσεις με Δημοτικές – Περιφερειακές Αρχές και με Διευθύνσεις Παιδείας για τον έλεγχο της υλοποίησης των μέτρων
- προβάλλουμε τις διεκδικήσεις μας για τους όρους υγιεινής – ασφάλειας και ισότιμης δωρεάν μόρφωσης που πρέπει να παρέχει το σχολείο
Για το άνοιγμα των σχολείων :
Πρωτεύον για εμάς είναι οι ΟΡΟΙ που θα ανοίξουν τα σχολεία. Με ευθύνη του Υπουργείου πρέπει να εξασφαλιστούν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν με ασφάλεια τα σχολεία χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Αυτά είναι τα σοβαρά ζητήματα προτεραιότητας και όχι το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που εν μέσω πανδημίας, πέραν όλων των άλλων, προβλέπει και αύξηση των μαθητών στις αίθουσες.
Τα αιτήματα μας για το άνοιγμα των σχολείων:
- Με ευθύνη του κράτους τα σχολεία να πληρούν όλες τις συνθήκες υγείας και ασφάλειας. Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, μέσα προστασίας (πχ αλκοολούχα διαλύματα, απολυμάνσεις, μάσκες, γάντια, υλικά καθαριότητας), νοσηλευτικό προσωπικό και προσωπικό φύλαξης σε όλα τα σχολεία.
- Αλλαγή του θεσμικού καθεστώτος ώστε να υπάρχει καθαριότητα κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Ειδικά τώρα με την πανδημία, φάνηκε η αναγκαιότητα για μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ όλη τη λειτουργία τους. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας
- Να υπάρξει μέριμνα για την ισότιμη συμμετοχή των παιδιών στο σχολείο. Ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου για τους γονείς που εργάζονται και δεν μπορούν τα παιδιά να τα φυλάξουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
- Να τηρηθούν όλοι οι όροι που θα εξασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών κατά τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
- Να υπάρξει ειδική μέριμνα για την κάλυψη της ύλης που δεν διδάχθηκε όσο τα σχολεία έμειναν κλειστά. Αυτό απαιτεί σχεδιασμό για τη φετινή αλλά και την επόμενη σχολική χρονιά. Απαιτείται, πρώτα και κύρια, να μην υπάρξει ούτε ένα εκπαιδευτικό κενό με τη νέα χρονιά. Απαιτούμε, μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, μονιμοποίηση όλων των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
- Δωρεάν ηλεκτρονικά μέσα σε όλους τους μαθητές για να συνεχιστεί ισότιμα και απρόσκοπτα η τηλεκπαίδευση. Να ενισχυθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές του Δημοτικού που άλλον ένα μήνα θα παραμείνουν εκτός σχολείου.
- Ειδικά μέτρα για τη στήριξη των μαθητών των Ειδικών Σχολείων που παραμένουν κλειστά (να λειτουργήσει γραμμή τηλεφωνικής υποστήριξης για τις οικογένειες με ΑΜΕΑ, να υπάρξει μέριμνα για δημιουργική απασχόληση των παιδιών αυτών από τους εκπαιδευτικούς τους, να λειτουργεί χώρος σε ανοιχτά δημοτικά γυμναστήρια και εκεί τηρουμένων των κανόνων υγιεινής και των αριθμητικών αναλογιών να υπάρχουν εκπαιδευτικοί (γυμναστές, εικαστικοί, μουσικοί κλπ) που να τα απασχολούν, υποστήριξη των παιδιών αυτών με προγράμματα ατομικής φυσιοθεραπείας, λογοθεραπείας, εργοθεραπείας, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μαθητή και ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους).
- Ειδικά μέτρα για ομαλή ψυχοκοινωνική μετάβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία. Χρειάζεται να βοηθηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι δεν έκαναν διακοπές, αλλά απότομα διακόπηκε και άλλαξε η καθημερινότητά τους. Χρειάζεται να στηριχτούν ολόπλευρα οι μαθητές, ειδικά οι μαθητές που βλέπουν να αλλάζει απότομα και η ζωή όλης της οικογένεια από τις συνέπειες της πανδημίας (απολύσεις, μειωμένο εισόδημα). Είναι ευθύνη του κράτους να αντιμετωπιστούν ζητήματα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί). Προσλήψεις σχολιάτρων που θα ελέγχουν την υγεία των μαθητών.
- Σχολικά κτίρια που να πληρούν τις συνθήκες υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και τις συνθήκες ασφάλειας. Το κτιριακό πρόβλημα παραμένει υψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων μας και συνδέεται άμεσα και με τα μέτρα συνωστισμού μπροστά στην έξαρση του ιού τη νέα χρονιά, όταν για παράδειγμα, σε μια τάξη στοιβάζονται 25-27 μαθητές λόγω έλλειψης σχολικών κτιρίων και εκπαιδευτικών. Όταν σε μεγάλα σχολικά συγκροτήματα πολλές φορές αντιστοιχεί 1 τουαλέτα ανά 50 μαθητές.
- Δωρεάν αθλητικά και πολιτιστικά προγράμματα στα σχολεία, δωρεάν προγράμματα δημιουργικής καλοκαιρινής απασχόλησης, πρόβλεψη για δωρεάν κατασκηνώσεις για τους μαθητές που λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας δε θα πάνε διακοπές.
- Στην άδεια ειδικού σκοπού που πήραν οι γονείς να μην χρεωθεί καμία ημέρα από την κανονική τους άδεια. Για παράδειγμα, οι γονείς μαθητών του Δημοτικού που κάνουν χρήση άδειας ειδικού σκοπού από 11 Μάρτη έως 1 Ιούνη έχουν ήδη ξοδέψει 15 ημέρες από την κανονική τους άδεια.