Για τα σεμινάρια των Διευθυντών
3 Οκτωβρίου, 2019Στήριξη στην Κεφαλονιά
3 Οκτωβρίου, 2019ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
Ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς
… για την εμπιστοσύνη ,την αλληλοκατανόηση και τη συνεργασία, το σεβασμό στο έργο και τις προσπάθειες του μαχόμενου εκπαιδευτικού …γιατί γονείς και εκπαιδευτικοί έχουμε τις ίδιες αγωνίες για το παρόν και το μέλλον των παιδιών μας
Αγαπητοί γονείς,
Ως σύλλογος των εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων που στέλνετε τα παιδιά σας, θεωρούμε απαραίτητο να σας ενημερώσουμε για την κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί γενικότερα στη δημόσια εκπαίδευση ως συνέπεια της εφαρμογής των πολιτικών που όλοι γνωρίζουμε τα τελευταία χρόνια. Όλοι εμείς ,με ευαισθησία και αίσθημα ευθύνης για το λειτούργημα που επιτελούμε, προσπαθούμε να κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σχολείο παρά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως εργαζόμενοι και παρά τις επίμονες προσπάθειες των κυβερνήσεων να το μεταλλάξουν.. Ο χώρος του σχολείου πρέπει να είναι χώρος όπου θα αναπτύσσονται και θα διαπαιδαγωγούνται ολοκληρωμένες και ελεύθερες προσωπικότητες, σε ένα περιβάλλον ασφαλές και ευχάριστο, που θα σέβεται τις ιδιαίτερες πλευρές και ικανότητες κάθε παιδιού ,πρέπει να είναι το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών. Να παρέχει τα μέσα και τις δυνατότητες για αυτά. Να σέβεται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και να τα εξασφαλίζει με ισότητα για όλους .
Αντί όλων αυτών όμως το σημερινό σχολείο είναι ένας χώρος πίεσης και αβεβαιότητας για τους εκπαιδευτικούς, ένας χώρος λειψής μόρφωσης για τους μαθητές.
Τα σημερινό σχολείο είναι κι αυτό θύμα της πολιτικής της κυβέρνησης, που οδηγεί τις οικογένειες σε απόγνωση, της κυβέρνησης που δεν θέλει να ξέρει ότι υπάρχουν παιδιά με άνεργους γονείς, ανασφάλιστα, παιδιά μεταναστών που πρέπει να μορφωθούν και να ενταχθούν ισότιμα στην κοινωνία, για να μην οδηγηθούν στην εγκληματικότητα και την παραβατική συμπεριφορά, παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, παιδιά με ειδικές ανάγκες που μπορούν να βοηθηθούν αν λειτουργήσουν οι υποστηρικτικές δομές όπως οφείλουν. (Ειδικά σχολεία κλείνουν και το κόστος εκπαίδευσης και αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρία φορτώνεται στους γονείς αφού τα παιδιά μπορούν να φοιτήσουν στα γενικά σχολεία, χωρίς όμως να υπάρχει καμιά μέριμνα για την εκπαίδευση ή την αποκατάστασή τους. Αλλά και οι εκπαιδευτικοί, καλούνται να στηρίξουν τα παιδιά αυτά, σε πραγματικά αντίξοες συνθήκες, αφού τμήματα ένταξης δεν λειτουργούν ακόμη και σήμερα λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, ενώ εκατοντάδες αιτήσεις για παράλληλη στήριξη δεν έχουν ικανοποιηθεί. Πακτωλός χρημάτων από τα ΕΣΠΑ αλλά και από τον τακτικό προϋπολογισμό διοχετεύονται σε ΜΚΟ, σε ιδιώτες που θησαυρίζουν και σε οργανώσεις, για ευκαιριακές φιλανθρωπικές δράσεις, ενώ αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να στηρίξουν απευθείας κρατικές δημόσιες δομές υποδοχής των ΑΜΕΑ).
Το σχολείο διαμορφώνεται για να ενταχθεί στη νέα αρχιτεκτονική της Διοίκησης, τον Καλλικράτη.
Υποχρηματοδοτείται, έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με ίδιους πόρους, με χορηγούς, με τη στήριξη των γονιών, θα λειτουργεί σαν αυτόνομη μονάδα με διαφοροποιημένο πρόγραμμα που θα διαμορφώνεται κατά περίπτωση και κατά περιοχή γιατί οι χορηγοί και ο Δήμος θα το συν διαμορφώνουν (ΜΕ ΠΟΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ
Ο δρόμος έχει ανοιχτεί με τα διάφορα προγράμματα, την ευέλικτη ζώνη ,που φοβόμαστε ότι πολύ σύντομα θα χρησιμεύσουν για τον σκοπό αυτό (συμβαίνει ήδη στη Δευτεροβάθμια). Αυτό είναι το «Νέο σχολείο» της αξιολόγησης ,της αγοράς και της επιχειρηματικότητας, των ελαστικών μορφών εργασίας .Το σχολείο που θα αξιολογείται για το αν κατάφερε να λειτουργήσει κανονικά ή όχι λες και αυτό είναι ευθύνη του προσωπικού ,που θα λογοδοτεί για τις συνέπειες της πολιτικής του υπουργείου. Οι συνέπειες της αξιολόγησης είναι γνωστές από άλλες χώρες της Ευρώπης αλλά και την Αμερική. Όπου εφαρμόστηκε ,τμήματα συγχωνεύτηκαν, σχολεία κατηγοριοποιήθηκαν και έκλεισαν, εκπαιδευτικοί έχασαν τις οργανικές τους και απολύθηκαν, η σχολική διαρροή αυξήθηκε (βλ. Νέο Λύκειο)
Για όλα αυτά προβλέπεται να αξιολογούμαστε και εμείς και όχι για το πόσο καλοί δάσκαλοι είμαστε, πόσο σωστά διαπαιδαγωγούμε, πόσο δημιουργικά δουλεύουμε με τους μαθητές μας.
Μας θέλουν σκυφτούς, χειραγωγημένους, να εφαρμόζουμε την παραπάνω πολιτική και να ξεχάσουμε τον πραγματικό μας ρόλο. Αλλάζουν το περιεχόμενο του σχολείου, το προσαρμόζουν στις ανάγκες της αγοράς, σύμφωνα με τις επιταγές και τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, φοβίζουν το δάσκαλο, διαμορφώνουν τον αυριανό ευέλικτο εργαζόμενο ,τον αφήνουν αμόρφωτο γιατί η γνώση είναι δύναμη και την φοβούνται. Για αυτά θα μας κρίνουν, δεν τους ενδιαφέρει το έργο και η συνέπειά μας, αν τους ενδιέφερε να αναβαθμίσουν το σχολείο δεν θα έστελναν προσωπικό τον Δεκέμβρη, τα σχολεία θα λειτουργούσαν αποκλειστικά με μόνιμο προσωπικό, το Δημόσιο σχολείο δεν θα είχε την εικόνα που έχει σήμερα.
Αγαπητοί γονείς
απευθυνόμαστε σε εσάς γιατί θέλουμε να ξέρετε τι ακριβώς είναι αυτή η περιβόητη αξιολόγηση. Να γνωρίζετε τι σχολείο θέλουν για τα παιδιά σας, τι μέλλον τους ετοιμάζουν.
Όλοι εμείς ανησυχούμε όσο και εσείς, μοιραζόμαστε την ίδια εργασιακή ανασφάλεια, βλέπουμε τα όρια και τις αντοχές μας να δοκιμάζονται, αγωνιούμε για τη φτώχεια που συνεχώς μεγαλώνει, τον αριθμό των παιδιών που μένουν νηστικά, τις οικογένειες που προσπαθούν να εξασφαλίσουν τα στοιχειώδη.
Σε αυτό το ζοφερό περιβάλλον που έχουν δημιουργήσει οι πολιτικές που εφαρμόζονται, σας καλούμε σε κοινό αγώνα και συστράτευση. Να υπερασπιστούμε το αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο, να σταθούμε με κατανόηση και αλληλεγγύη δίπλα δίπλα και να μην επιτρέψουμε να λειτουργήσει ο κοινωνικός αυτοματισμός που θέλει τον έναν εργαζόμενο απέναντι στον άλλο. Ας δώσουμε αυτόν τον κοινό αγώνα μέσα και έξω από το σχολείο σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού και εμπιστοσύνης χωρίς καχυποψία και ανταγωνισμό.
Προσβλέπουμε στην κατανόηση και την συνεργασία μαζί σας. Σας καλούμε να ενώσουμε τις φωνές μας για το καλό των παιδιών μας, κόντρα σε αυτή τη βαρβαρότητα .
Για τη ζωή και το μέλλον που αξίζει σε εμάς και τα παιδιά μας.
Για το ΔΣ
Η Πρόεδρος Η Γραμματέας
Βάσω Τζελά Αλεξία Μελίσσαργου