Στήριξη στην Κεφαλονιά
3 Οκτωβρίου, 2019ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ κ.ΓΚΙΝΗ
3 Οκτωβρίου, 2019Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Παλαιού Φαλήρου
Νέα μεγαλεπήβολα σχέδια κατέστρωσε το υπουργείο παιδείας για τον ασφυκτικό έλεγχο της ζωής στο σχολείο και τη δημιουργία κλίματος παρακολούθησης και εκφοβισμού προκειμένου να εφαρμόζονται οι εντολές του .Η νέα «καινοτομία» λέγεται «my school», κι είναι ένα νέο πληροφοριακό σύστημα, που ζητά απ΄ το διευθυντή του σχολείου ή την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου να συμπληρώνει σε καθημερινή βάση ένα σωρό λεπτομέρειες για τη ζωή του σχολείου, σε πολύπλοκα πεδία που απαιτούν καλή γνώση της πληροφορικής και τουλάχιστον μια επιπλέον ώρα εργασίας ( μετά από το ήδη παραφορτωμένο πρόγραμμά του) προκειμένου να ανταποκριθεί και να συμπληρώσει τα ερωτήματα. Κι αυτό φυσικά με την προϋπόθεση ότι ο υπολογιστής του σχολείου λειτουργεί, ότι ο υπολογιστής «σηκώνει» ένα τόσο βαρύ πρόγραμμα κι ότι ο διευθυντής ή η προϊσταμένη έχει γνώση χρήσης Υ.Η. Αλλιώς θα υπάρχουν πειθαρχικές διώξεις.
Ο νέος αυτός «εκσυγχρονισμός » γεννά πολλά επιπλέον ερωτήματα, όπως :
- · Τα στοιχεία εργαζόμενων και μαθητών που απαιτεί να συμπληρώνονται, αποτελούν προσωπικά δεδομένα. Ποια εγγύηση υπάρχει ότι δεν θα «διαρρεύσουν» ή δε θα πουληθούν σε «φίλιες» εταιρείες ; Είναι γνωστό άλλωστε οτι στις μέρες μας οι «τράπεζες πληροφοριών» αποτελούν περιζήτητο εμπόρευμα.
- · Τι τα θέλουν όλα αυτά τα στοιχεία ; Δεν τα έχουν άραγε ; Δεν τους φτάνουν πια τα νούμερα του survey ; Δεν εμπιστεύονται τους διευθυντές ;
- · Πόσες εργατώρες χρειάζονται για να συμπληρωθούν αυτά τα στοιχεία ; Σε ποιόν λοιπόν χρεώνουν αυτήν την παραπανήσια εργασία ;
- Αν π.χ. την 1 του Οκτώβρη δοθεί ο αριθμός των εργαζομένων του σχολείου και ο αριθμός των μαθητών κατά τμήμα, γιατί μετά πρέπει να γράφουν οι συνάδελφοι πάλι τα ίδια πράγματα σε καθημερινή βάση ; Τι μπορεί να αλλάξει σ΄ ένα σχολείο ; (Αν φυσικά θεωρήσουμε ως δεδομένο ότι το προσωπικό του κάθε σχολείου πρέπει να είναι στη θέση του απ΄ την 1η του Σεπτέμβρη).
- Ποιος ξέρει πόσα λεφτά θα φαγωθούν πάλι για να στηθεί αυτή η νέα … «καινοτομία». Όλες άλλωστε οι «καινοτομίες» του υπουργείου τα τελευταία χρόνια, έχουν συνήθως μέσα τους και την πλευρά της «μπίζνας».
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Όλοι μας γνωρίζουμε την πίεση που ασκείται στα σχολεία και ιδιαίτερα στους Διευθυντές και τις προϊστάμενες των νηπιαγωγείων αλλά και την ευθύνη που έχουν για τη συμπλήρωση του survey,που σκοπό έχει να ελέγχει απόλυτα τι συμβαίνει σε κάθε σχολείο λες και δεν το γνωρίζουν.
Tώρα θέλουν ακόμα πιο ασφυκτικό έλεγχο και εκφοβισμό εν όψει και της σχεδιαζόμενης αξιολόγησης. Θέλουν ηλεκτρονική καταγραφή των φακέλων αξιολόγησης, των προγραμμάτων, των portfolio, κλπ.
Το πρόβλημα του σχολείου όμως δεν είναι ότι «δεν υπάρχει έλεγχος». Αντίθετα τα σχολεία λειτουργούν χάρη στην ευσυνειδησία των δασκάλων. Και το μάθημα γίνεται μόνο γιατί οι δάσκαλοι δεν αποφάσισαν ακόμα να αρνηθούν το ρόλο του παιδαγωγού και να εκτελούν τυφλά τις εντολές του υπουργείου (να διδάσκεις τα μαθηματικά με το κεφάλι κάτω βλ. βιβλία μαθηματικών, «μη κάνεις μάθημα, κάνε ευέλικτη ζώνη και προγράμματα κι ας μη βγει η ύλη της ιστορίας ή της γλώσσας» κλπ)
Αυτό που επιδιώκουν, είναι να ελέγχουν και να εκβιάζουν την καλύτερη εφαρμογή αυτής της πολιτικής που στοιβάζει, πολλές φορές, τα παιδιά μέσα σε σχολεία – παιδοφυλακήρια μακριά απ΄ τη γνώση, με εκπαιδευτικούς περιφερόμενους χωρίς δικαιώματα. Το πρόβλημα του σχολείου λοιπόν είναι ακριβώς η δική τους πολιτική. Η πολιτική της ΕΕ και του Νέου Σχολείου. Η πολιτική της υποχρηματοδότησης των σχολείων, που δεν έχουν ούτε πετρέλαιο, ούτε χαρτί, ούτε αναλώσιμα. Η πολιτική «λειτουργήστε το σχολείο όπως μπορείτε, χωρίς δασκάλους, χωρίς ειδικότητες», που αφήνει το θέμα να το λύσουν οι διευθυντές και οι συνάδελφοι.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Παλ. Φαλήρου καταγγέλει αυτή τη μεθόδευση και καλεί το Υπουργείο να την πάρει πίσω.
Αυτό το θέμα θα το αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί.
Θα καλέσουμε σε συσκέψεις, για το ποια θα είναι η στάση μας στο θέμα αυτό, αλλά και γενικότερα απέναντι στην αξιολόγηση.